21 Ağustos 2014 Perşembe

Çınarcık (Bursa) Yolunda - 2

Paylaştıkça Çoğalır
Yol yazılarımıza devam edelim. Bugün Yalova turumuza ufak bir ara veriyor, Bursa'ya gitmek üzere yola düşüyoruz. İlk olarak Çınarcık merkezde hemen iskelenin sağından kalkan minibüslerle Yalova merkeze gitmemiz gerekiyor. Hiç vakit kaybetmeden minibüse atlıyor ve merkeze doğru yola çıkıyoruz. Giderken sol tarafımıza güzel bi marmara manzarası bize eşlik ediyor. Yaklaşık 15-20  dk sonra merkeze ulaşıyoruz. İner inmez Bursa'ya giden minibüs veya otobüs aramaya koyulduk ancak öğrendik ki belli saatlerde yalnızca yalova seyahat şirketi Bursa'ya gidiyor. Acaba terminale gidip Bursa'dan geçen herhangi bir otobüse binsek mi diye düşündük ama terminali nerde olduğunu bilmememiz ve biraz da uğraşmak istememiz nedeniyle yalova seyahatle gitmeye karar verdik. Cuma günü olması sebebiyle namazın ardından binmek için saat 2 ye biletimizi aldık. Hemen yolun karşısında bulunan avm nin arkasında güzel, küçük bir camide namazı kıldıktan sonra hemen otobüse binip yolumuza kaldığımız yerden devam ettik. Bu arada Yalova'dan Bursa bileti 14 liraya mal oluyor. Biraz yüksek gibi ama yapacak bir şey yok. Yaklaşık bir saat sonra Bursa terminale ulaşıyoruz. Hemen terminalin sağında bulunan sarı belediye otobüsleriyle merkeze ulaşmak mümkün. Bilet fiyatı ise 2.5 lira. İstanbul'la karşılaştırırsak normal fiyat.

Yarım saat içinde Bursa merkeze ulaşmayı başarıyoruz. Eee Bursa'ya gelmişken İlk işimiz Ulu Cami'ye gidip ruhen ve bedenen dinlenmek oldu. Şadırvanda çeşmeden akan buz gibi Uludağ suyunu içmek ve ayaklarımızı suya tutmak apayrı bir zevk. O kavurucu yaz sıcağında insan başka ne ister ki. Ulu Cami içerisinde bir süre dinlendik. Hem maneviyat doluyor hem huzurla doluyor insan. Yaklaşık 2 saatlik bu yolculuk bizi acıktırmaya yetti. Arkadaşımın ısrarlı isteği üzerine iskendere ismini veren İskender İskenderoğlu'nun mekanını aramaya başladık. Ulu Cami'nin üstündeki Atatürk caddesi üzerinde Türk Hava Kurumu'nun hemen yanındaki bu mekan oldukça ilgi görüyor. En iyi iskenderin burda olduğu konusunda fikir birliği sağlamış insanlar. Tabi Bursa'lı olanlar için farklı mekanlar daha iyi olabilir. Ama İstanbul'dan ününü duyduğumuz bir yerdi burası.

Biraz aradıktan sonra mekanı bulduk ama o da ne! Yaklaşık 10 kişilik bir kuyruk kapıda bizi karşıladı. Ve bu kuyruk içerdeki masalara oturmak içindi. Küçük bir şok yaşadıktan sonra açlık son noktaya ulaşınca vazgeçmek zorunda kaldık. Başka bir mekan aramaya koyulmuştuk ki Ulu Cami'ye giderken Koza Han'ın hemen başında İskender Bey'in oğlu Yavuz İskenderoğlu'nun mekanı ile karşılaştık. Yaşadığımız hüsrandan sonra ilaç gibi geldi. Eğer babası iyiyse oğluda az çok iyidir diye düşünerek(bence çok mantıklı :) ) daldık mekana. Hanın içinde mahzen edasında hoş bir mekan bizi karşıladı. Tabi bu fiyatların yüksek olacağınında habercisiydi. Neyse iskendere geri dönelim. Mekanda iskenderin yanında kendi mamulleri olan şıra satıyorlar. Siparişlerimiz geldi, ilk dikkatimi çeken iskenderin pidesi İstanbul'da yediklerime göre daha azdı. Bence bu iyiye işaretti ki öyle de oldu. Eti ince ve gerçekten enfesti. O ana kadar yediğim kesinlikle en iyi iskenderdi. Şıra da oldukça lezizdi. Gelelim maliyete iki iskender ve iki şıra 66 tl ye maloldu. Pahalı olarak bakabilirsiniz hele öğrenciyseniz ama hakkını veriyor.

Yemeğimizi de yedikten sonra İpek Han'a girip birkaç hediye aldık. Birbirinden güzel eşarplar var burda kesinlikle ziyaret etmelisiniz. Artık Bursa gezimizin sonuna yaklaşırken her Bursa'ya geliş klasiğimiz olan Osmanlı Çayı'nı içmek için Ördekli Kültür Merkezi'nin yolunu tutuyoruz. Şehreküstü metro durağına 500 metre uzaklıkta son derece güzel şirin tarihi bir mekan burası. Eskiden hamamış ama şu an bir kültür merkezi olarak işletiliyor. İçerde bulunan kafesinde yaklaşık 15 baharattan oluşan enfes Osmanlı Çayı satılıyor. Fiyatı da 2 lira. Yanında hakiki çam balı ile ikram ediliyor. Gerçekten enfes bir lezzet. Gezimizi tamamladıktan sonra geldiğimiz yolu aynı şekilde geri dönerek Çınarcık'taki evimize ulaşıyoruz. Bugünde yorulduk, ama değdi. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere.