14 Aralık 2014 Pazar

Bu ay ne var, ne yoktu?

Paylaştıkça Çoğalır
Selamlar sevgili okurlar,

Bir pazar günü etkinliği olarak, bugün blog yazmayı düşündüm. Hava güzel, iş güç yok, evde kalınca kendimi yazı yazmaya verdim de diyebiliriz. Bu yazıda -sevgili Ender kardeşimden aşırdığım yazı konusu- bu ay yaşadığım bir kaç olaydan bahsedeceğim. 

Gelelim bu ay neler yaptığıma. 
Kasım Ayının son haftasında uzun bir aradan sonra sinemaya gitmeye karar verdim. Özlüyor insan, hele de değecek filmler varsa. Üstad Christopher Nolan'ın yeni filmi Interstellar'ı merak ettmiştim. Uzayı konu etmesi ufak bir ön yargı oluştursa da, O yaptıysa izlenir diyerek gittim filme. Karadelik, boyutlar arası geçiş, uzay şehirleri ve en önemlisi izafiyet teorisi konularını enfes şekilde beyazperdeye aktarmış. Zamanın yerçekimine göre uzayıp, kısalması(izafiyet teorisi) konusunda dinlediğim bir diğer değerli insan Caner Taslaman'ı izledikten sonra filme gitmek, beni daha fazla etkiledi. Çünkü izafiyet teorisini Kur'an'ı Kerim'de de görebiliyoruz. 

“Rabbinin katında bir gün, sizin hesabınıza göre bin yıl gibidir” (Hac: 47) 

“O, göklerden yere kadar her işi yerli yerince tedbir ve idare eder. Sonra bütün işler, sizin gününüzle bin sene kadar uzun olan kıyamet gününde Ona arz edilir” (Secde: 5) 

“Melekler ve Cebrail, oraya, bir günde yükselip çıkarlar ki, o mesafenin uzunluğu dünya senesi ile elli bin yıldır” (Mearic: 4) 

Zamanın bir boyut olarak fiziksel manada gösterilmesi bence filmin en enteresan sahnesiydi. Neyse daha fazla anlatıp zevkini kaçırmayalım. Yorumum: Kesinlikle izleyin!

Aralık başında 2 tane önemli bilişim etkinliği vardı. Birisi İTÜ'de gerçekleşen Bilişim Zirvesi, diğeri Google DevFest etkinliğiydi. Bilişim Zirvesine kayıt olmama rağmen çok fazla bulunamadım. Açıkçası oturumlar -bence- developerlara yönelik değildi. Çok ilgi çekici de değildi. O yüzden bu etkinlikten çok bahsedemeyeceğim.


Diğer etkinlik ise Google'ın desteklediği, mobil uygulama geliştiricilerinin fazlasıyla istifade ettiği DevFest'ti. Oturumlar gerçekten iyi düşünülmüş. Material Design Android Uygulamalar ve Cross Platform mobil uygulama oturumları en ilgimi çeken oturumlar oldu. Ancak DevFest bu sene daha büyük bir salona taşınmasına rağmen, yine de şirketlerden yeterli ilgiyi görmemiş gibi gözüküyor. Salonda bulunan stand sayısı çok azdı. Geleceği Yazanlar ekibinin standı en büyük ve ilgi çeken stand oldu. Tabi bunda verdikleri hediyelerin etkisi büyük :) Yani diyeceğim oturum dışı etkinlikleri güçlenirse, oldukça güzel bir organizasyon. 

Evet bu yazıda bu kadar bir sonraki yazı da görüşürüz. Çok bekletmeyi düşünüyorum :D

9 yorum:

  1. Aşırın tabi kardeşim :D Güzel ama kısa bir yazı olmuş, okumaya doyamadık :/
    Bu arada senin şuan gözaltılarını izliyor olman gerekiyordu.. :D

    YanıtlaSil
  2. 2.ayette her yerine ger yazmışsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler dostum, yorumun sadece bu mu :D :D

      Sil
  3. Bir yorum daha yapmıştım ya naptın beğenmeyip sildin mi :D
    Yorum şöyleydi;
    Aşırın kardeşim :D
    Kısa bir yazı olmuş okumaya doymadık :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sistemde arıza olmuş yoksa özgür basın, özgür yorumlar :))

      Sil
  4. Gökhan tasarımı değiştirmişsin çok güzel olmuş bu çok beğendim!
    Ben filmi "pek" beğenmemiştim ama izafiyet teorisi çok ilginç bir konu. Hayranlıkla inanıyorum.Videoda bahsettikleri hız arttıkça zaman yavaşlıyor konusunu koşu bandında birebir yaşıyorum. :( Hayat çok garip...
    Ayrıca cidden kısa olmuş, doyamadık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Koşu bandı mı :D :D İzafiyet teorisi heyecan verici bir konu daha da araştırmayı düşünüyorum. Yazı bir anlık oldu, görüşlerinize katılıyorum :) Tasarımı bende beğendim, Ender beğenmedi :/

      Sil
  5. Olm niye iftira atıyorsun birlikte seçmedik mi tasarımı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel gibi ama diğerleri daha iyi dedin, ben kalbimin sesini dinledim :D

      Sil

Designed By Templateism | © 2014 Tüm haklarım Allah'a aittir.